Sunday, May 22, 2011

sApA aKu sEbELuM nIe

. . mesti ramai yang tak percaya satu masa dulu aku seorang drug addict . . woopppsss ! ! bukan nya aku makan pil dadah , syabu atau sebagainya . . tapi aku ketagihan ubat batuk . . benda ni jadi waktu aku fom 2 dan fom3 kat sekolah menengah . . aku megalami mental disorder . . semua orang tak tau benda ni . . aku kemurungan walopun nampak happy . . aku ada stress . . masalah rumahtangga la kot ( aku xmau ulas lanjut ) . .
. . sepanjang fom2 dan fom3 , aku simpan 3 botoi expectorant (ubat batuk) dalam beg balik kampung . . 


dan setiap kali sebelum tidoq , mesti aku minum satu penutup botol dia . . dan benda ni berterusan sampai  aku semakin ketagih . . hingga satu masa aku jadi pening dan loya . . pastu dengan pressure dari sekeliling makin meningkat , aku gandakan pengambilan dos ubat batuk . . aku jadi ketagihan melampau . . sampaikan aku terpaksa mintak tolong kawan aku yang demam dan nak pi hospital , aku suroh dia mintak dekat farmasi ubat batuk . . tapi kawan aku x berjaya . . xdibenarkan ambil melebihi perintah doktor . . kacau ! pastu , aku dapat tau ada sorang membe aku ada simpanan ubat batuk katdia . . 
. . aku sanggup panjat tangga tetiap malam ( dorm aku tingkat 2 , dia tingkat 3 ) semata mata nak minum ubat batuk . . satu camca pon dah cukop buat aku hilang ketagihan . . kalau aku x minum , badan aku akan shivering , berpeluh peluh pastu mesti aku rasa pening . . 


. . ketagihan aku ni akhirnya disedari mak aku bila aku balik rumah . . aku kerap pi kat petik sejuk dan ambil ubat batuk . . mak aku marah sangat . . pastu . . pertengahan tingkatan 3 , aku slow and slow behenti ambil ubat batuk . . whenever ketagihan aku datang , aku cepat2 minum air suam or jus oren . .
 so , kepada kawan2 yang mungkin tidak sedar bahawa kita sedang jadi 'silent addict' ni , harap la hampa cepat2 ambik pencegahan awai . . jangan sampai ketagih fasa 3 sudah . . lets say no to drug !


let us be a good girl , who cames from a good family with a lot of good attitudes !




3 comments:

  1. weh, aku ingat lagi masa form 4 ka 5 tah..ag dok minx ubat batuk aku. gila macam ketagih. Haha. Pastu aku bagi juga n then ada someone marah hang, nasihat hang. aku tak ingat la sapa yg nasihat tu..

    ReplyDelete
  2. HAHAHA ! ! aku addict gila kot weyhhhh . . .

    ReplyDelete