Thursday, May 19, 2011

biArLah bUlan tErseNyum :)

. . malam ni aku tak buleh nak tidur . . hampa jangan tanya la pasaipa . . ni kes derita merindu ahh . . tapi siries malam ni bulan terang ! tapi aku xmau pembaca menjadi siries jugak sebab blog ni bukan blog siries siriesly !
. . pokoi 8 pm lpas smyang magrib tadi ,  aku terlelap sat (bukan terlelap dah weyh , , tidoq mati kott) . . dalam pokoi 12 baru tjaga . . aku ingatkan hari dah suboh , , sebab cahaya kat tingkap terang . . aku gelabah laa sebab x solat isyak lagi . . pastu tgok jam baru pokoi 12.02pgi , , aku saja la pulak hantaq mcg kat sorang membe aku ni (sajaa buat terok) , ,

aku     : weh3 ! aku lost weyh ! skarang pokoi bpa ? knapa aku rasa dunia dah tinggalkan aku !
kawan : bapak hang ! la ni pokoi 12 pagi kot !

so dengan hati yang merintih di maki sedemikian rupa ( niat nak melawak ja ponn . . x sangka dicerca sebegitu rupa . . membe aku tu pon ! buat baran pa tak tau ! buat besa dah arrr ) . . aku pon berlalu lahh ke tingkap bilik dan menyelak daun tingkap . . ucapan pertama yang terkeluar dari mulut yang basah dengan zikir aku ni "masyaALLAH ! cantiknya bulan " , , festime dalam hidup aku memuji Allah dengan sebegitu kagum . . ya laa , , dalam gelap gelita malam , Allah masih curahkan kasihnya pada hambanya dengan memberikan sinaran cahaya bulan yang terang , , kerana Dia maha mengetahui bahawa ada dalam kalangan hambaNya yang hidup dalam kegelapan malam tanpa sebarang cahaya . .


 tiba2 air mata aku menitis satu persatu . . ya . . aku teringatkan sahabat ku yang telah lama menyepi dari dunia yang fana . . yang semakin lupus di ingatan manusia , ,  yang bersendirian dalam gelap 'kamar'nya . . ya dia sahabat yang satu ketika dulu di sekolah , aku selalu ajak dia buat benda merapu , , main mercun dalam bulan posa kat aspuri . .


. . sembunyi dalam toilet time prep . .


. . dan juga bergaduh sesama sendiri . .


. . memang benar kata2 yang dipetik dari lirik lagu st12 . . satu jam saja , , ku telah bisa , , sayang dirimu , , namun bagiku ,  lupakan mu butuh waktuku seumur hidup , , ya sungguh ! detik perkenalan dalam masa satu jam telah membuatkan aku sangat sangat sangat sayang akan diri dia , , dan untuk lupakan dia aku  tak mampu , , sebab dia sahabat ku ,  , yang sangat manja ! dan aku xkan lupa nada suara dia bila setiap kali dia panggey aku "wrong~ ~ !" . . 

. . .  tapi sekarang dia dah xda lagi . . jauh sekali . . dan mustahil untuk kembali . . kalau pun dia akan hadir melalui mimpi , pastinya akan mengambil masa berabad abad untuk tunggu dia dalam setiap lelap aku , , dan kini hanya sekeping gambar lama bersama dia yang dapat aku ulang tengok bagi lepas rindu yang takkan penah kunjung berakhir . .


rasanya tak perlu laa kot aku tunjuk dia yang mana . . buat apa nak pamer gambar orang yang dah pergi , , yang pasti sedekah laa banyak2 pahala padanya . . moga roh dia aman . . 

. . seorang sahabat yang aku kasihi telah pergi meninggalkan aku sebelum sempat aku bagitau dia aku sayang dia . . dan aku tak mau benda yang sama berulang . . buat semua kawan2 ku di luar sana , fithrah hanemm wanna say that she loves all of you with all her heart ! dan juga buat seorang bintang pujaan ofkoz laa pakcik saya , makcik sayang pakcik . . andainya aku pergi dulu sebelum mu , jangan laahh kau bersedih hati . .


 . . i hate you . . i miss you , , and most of all , i really really do love you !

b0y, you're my angel, you're my darling angel 
Closer than my peeps you are to me, baby 
pakcik , you're my angel, you're my darling angel 
boy, you're my friend when I'm in need, honey !



No comments:

Post a Comment