Friday, May 20, 2011

g0oD mOrNinG pAkCiK wHerEvEr y0u ArE . .


. . aku ni sebenaqnya ada masalah tidur dan juga bangun pagi . . aku imsomnia . . kalaupun nak tidor ,  aku kena sapu minyak senyonyong  ataupun lebih detail minyak lavender atau apa saja jeneh minyak yang berbau wangi kat bawah hidung . . aku selalunya tidor lepas jam 4 pagi dan bangun pada pukoi 10 pagi + + . . HAHAHA ! ! terok ! aku ada laa googling pasai kes imsomnia ni sikit2 , , dan it did inviting my fear bila aku terbaca artikel ni . .

 ' imsomnia yang melampau akan menjejaskan sistem peranakan wanita . . tahap produktiviti telur atau ovum yang dihasilkan akan lemah dan duka saya usulkan di sini bahawa hampir 56% wanita yang menghidap imsomnia akan menghadapi masalah kemandulan'

woi ! ! mana buleh macam ni ! ! aku dah target dengan pakcik 3 anak laki 2 anak pempuan kot ! ! apa mandul mandul pulak ! ! tiba2 aku tingat jugak nasihat pakcik bab tidoq lepas suboh ni ( pakcik aku ni dia disiplin skit . . lpas subuh dia mandi , baca paper , dengaq radio dan TAKKAN membuta macam makcik dia nehh ) . .

'makcik , kalau buleh , jangan laa tidoq balik lepas subuh . . orang kata , kalau tidoq balik lepas subuh , susah nak dapat rezeki . . tapi kalau dah makcik ngantok sangat2 tidur ja laa '

. . banyak sungguh KALAU pakcik ni . . ha ha ha . . 

. . ekceli aku nak inform hampa semua yang tak lama saja lagi dan lebih spesifikasi , lusa kemungkinan aku dah bertolak ke kl untuk menggapai ambisi . . ishhh . . tak paham ? aiyooo . . aku nak sambung mengaji la ! . . aku hamek foundation tesl dekat sebuah ipts . . UNISEL . . tempat banyak drama berlakon weyh . . tari tirana laa . . begitulah (ka begitukah xtau) cinta . . dan macam2 laa . . cantik kampus dia . . dan aku tak sabaq nak pi , , tapi aku rasa aku buleh sabaq lagi kot sebab semua peralatan nak masuk u aku tak beli apa pon lagi uhh ! ! xpa3 . . chillax ! masa masih ada . . mai kita kelih2 gambaq unisel jom !



asrama



pintu masuk



dewan majlis

bila aku kata nak masuk IPTS , mesti orang kata ' kaya pak hang ' . . hello bro ! sis ! ni bukan kes kaya ! ni kes aku x dak tempat nak ngaji kat mana2 ipta ! pastu hampa expect apa dari aku ! kasih seorang ayah ni , dia sanggup pabeh bribu hatta bejuta dwet kat anak dia nak bagi ngaji . . ok . . aku nak buat dialog sat . 


LIMAH     : awatnya hang nak masuk ipts ? ! baik hang masuk fom6 ! lagi untung !


HANEEM : saya memang kalau buleh nak masuk fom6 tapi cita2 saya nak amek bidang TESL


LIMAH     : hang ligan glemer ni haneem o0oiii ~ kalau hang masuk fom6 , sijil laku kot !


HANEEM : memang la sijil tu laku KALAU pointer dia pon cun ! aku (tadi saya , sekarang dia dah baran) risau satgi kalau aku masuk fom6 , pointer machaii aku nak buat apa ! ! pastu nak fite dengan budak2 degree kat u lagi ! apa hang igt senang ka ! ! kalau aku yakin aku bleh kecap xpa ! tapi aku tau aku tak mampu ! bagi sapa2 yang masuk fom6 , aku doakan la diorang berjaya tapi aku tau aku x mampu ! aku masuk ipts amek tesl xpa sebab aku mmg suka bidang ni ! bla . . bla . . bla . . (kak limah dia bukan dengaq pon . . dia dok sebok mcg dengan laki orang sambil dok amek gambaq kembung2 pipi kemut2 mlot ala2 NARSIS  nak upload pesbuk ) . .



. . aku blututh sengap2 katdia tadi . .

. . dan aku sambung membebel . .

HANEEM: kak limah , hang suka  hujan kan ?

LIMAH    : awat ngan x suka . . time hujan sejuk , buleh tidoq . . tibai ayaq tehh dua tiga cawan kaulat ahh . .

HANEEM: bukan hujan tu ni NOH HUJAN !

LIMAH    : nohhhhhhh ! ! tobat suka !

HANEEM: ha ! dulu penah jadi kes sorang awek ni nak saman noh sebab kata dia busuk kan? ha , budak tu student unisel ! kalo aku masuk unisel , aku bleyh laa nak penerajang dia . .



. . selepas aku berkata begitu , kak limah terdiam dan berlalu pergi . . aku bingung sekejap . . cuba memahami erti kak limah mendiamkan diri dan berlalu pergi . . okkkkkk ! ! 

. . dialog aku ni menyimpang jauh dari topik asai dah nii . . haha ! apapon kawan , mana datang kejayaan bergolek . . kat mana pon kita , tetap kena ada effort nak berusaha . . kan ? 


No comments:

Post a Comment