Wednesday, May 18, 2011

BiLa lELaKi jAtuH cHenTa


bila lelaki jatuh chinta terhadap seorang wanita , perubahan dirinya amatlah jelas . . hati yang dianggap keras sebelum ini akan bertukar menjadi lembut bak kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya . . untuk melihat lelaki menangis amatlahh susah . . antara tanda2 laki jatuh cinta adalah  . . 

  1. dia sentiasa mengucapkan kalimah cinta dengan rela bukan terpaksa
  2. dia sentiasa ingin menghiburkan hati kekasihnya dan berusaha untuk banyak bercakap
  3. dia banyak menasihati kekasihnya kerana kasihnya yang x berbelah bagi
  4. dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana cemburunya yang meluap luap
  5. dia sentiasa takut kehilangan buah hatinya
  6. sentiasa mengawal pergerakan kekasihnya kerana sentiasa berasa curiga
  7. dia mudah berasa cemburu apabila tidak diberi perhatian
  8. adakalanya dia seperti kanak2 yang pandai buat karenah untuk diberi perhatian
  9. dia pandai merajuk kerana mahu dipujuk kekasihnya
  10. dia tidak akan melayan perempuan lain yang tiada urusan dengan nya
  11. dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya dan tidak pernah menolak permintaan kekasihnya untuk ber 'sms' walaupun sampai lewat malam dan ngantuk gilerr
  12. dia selalu saja menerima keaadan kamu tak kira apa sekalipon dan berusaha tidak menggunakan ayat yang pedih ketika memberi nasihat untuk menurunkan badan
  13. dia akan mengirim sms 'selamat pagi' , 'selamat malam'  , 'selamat tidur' dan macam2 sambil menyelitkan kata2 lawak agar kamu tersenyum ketika membaca . .
  14. ketika bercakap telefon ,  dia menjadi sangat pasif dan gugup dan adakalanya terdiam selama beberapa minit sehingga kekasihnya menjadi bingung kerana kekasihnya telah menggegarkan dunianya
  15. dia akan melakukan perkara2 yang memeningkan kepala sehingga mengganggu tidur pujaannya dan segera meminta maaf , , sebernya dia sedang memikirkan kekasihnya . .
  16. dan dia tidak akan pernah memaksa kekasihnya meberikan dia sebab di saat kekasihnya meminta cinta itu berakhir . . saat kekasihnya pinta dia berlalu , dia pergi tanpa banyak bicara dan tidak menyalahkan kekasihnya kerana dia sudah mengerti apa itu cinta  . . 
. . dan disaat aku tengah typing benda2 nie , ada seorang lelaki muncul dalam minda aku , , ya , , pakcik saya , , dan sekarang aku mulai yakin dengan cinta dia , , haha , , antara kandungan mcg dia yang bertepatan dengan ciri2 diatas . . 

  1. makcik , 1 4 3 makcik , , pakcik sangat sangat sangat sayang makcik = 06.04.2011 (5.40pm)
  2. okey2 , , lepas ni pakcik akan perah otak dan berusaha untuk tanya banyak soalan kat makcik , , kita sama2 kumpoi soalan naa . . =25.02.2011 (1.25am)
  3. makcik , syoping tu memang la bagus tapi jangan membazir sudahh , , dengaq la nasihat pakcik nii . . =12.02.2011(3.40pm)
  4. makcik keluar pekan dengan sapa lagi ? ? makpak makcik tau dak ? ? =11.03.2011(3.45pm)
  5. makcik , makcik nak masuk u bila ? ? lepas ni kita jauh laa kan ? ? = 12.04.2011 (9.32pm)
  6.  makcik , makcik dah sampai rumah dah ka belum ? ? kat mana sekrang ? ? dok buatapa? ?=11.03.2011 (6.48pm)
  7. mula2 sedih la jugak . . tapi lepas makcik bagitau yang osman suboh tu bukan laki , pakcik ok balik . = 25.04.2011 (5.16pm)
  8. ha makcik tipu ! kata nak tidoq tadi ! rupanya tak tidoq pon ! dok mcg dengan orang lain . . (sambung) sampai tersilap sent mcg kat pakcik ! =17.04.2011 (8.25am)..*dlam banyak2 kelaku dia , hat ni paling lucu , pagi tu aku letih la sebab aku keja malam , , pastu pagi tu aku mcg sat ja dgn dia pastu aku ckp nak tidoq sat ,  time aku tgah tidoq ,aku tindih henset n aku tertaip mcg yg hentahapehape pastu tersend katdia . dia marahh la . . haha * 
  9. emmm . . nampak nya , tak kesampaian laa hajat pakcik nak jumpak makcik , , xpa laa kalau macam tu =16.04.2011(1.32pm)
  10. mana laa pakcik nak tau pasai depa (budak pompuan kat skolah) , , pakcik mana dok usha depa pon, , pakcik x ambek tau pasai depa laaa , , makcik ja istimewa bagi pakcik , ,
  11. makcik ! pakcik mintak maaf ya , , maafkan pakcik , , maafkan pakcik , , pakcik tertidur semalam , , maaf yaa . . *time kami tgah rancak mcg dalam pokoi 3.40 pagi , tiba2 dia x reply . .  sengap ja , , yang aku heran dia kata dia x ngantuk , , rupanya dia cuba jaga hati aku ). . =14.04.2011 (6.25am)
  12. alaa makcik , , memang pompuan lawa , cantik di mata pakcik , , tapi makcik cantik di mata dan hati pakcik , , beaqlaa nanti org kata makcik x cantik ka apa ka , tapi makcik tetap cantik kat pakcik selamanya , , = 23.03.2011(9.17pm)
  13. assalam !selamat pagi makcik ! ! apa khabar hari nie ? ? sihat ?  dah bangun dah ka ? ? hehe , , ka dok tidoq lagi ? ? haha =yang ni dateless sebab tetiap pagi dia hantar mcg ceni tepat pokoi 8.30 pagi sbb time tu aku baru bangun , , hua3
  14. dia memang diam gila bila aku kol , , haha , , x peqaya . .
  15. hat no 15 ni aku x larat nak taip kesemua mcg dia hat kebudak budakan tu tapi tak pernah buat aku rasa irritating . . lebiu!
  16. ni waktu aku minx nak clash denngan dia dulu smapai dia habeh spm nanti , , mula2 dia tya jugak kenapa tapi aku just cakap "xpa pakcik , , ,ni untuk future kita " . . pastu dia dah tak tanya dan selang beberapa minit yang agak lama (dia memikiaq kot ) , baru dia reply "xpa laa , , dah tu permintaan makcik , , pakcik terpaksa ikut laa , , tapi pakcik nak buat beberapa permintaan , , jangan lupa pakcik ! jangan behenti bedoa kat pakcik !jaga diri elok2 dan selalu ingat pekataan ni " pakcik akan selalu setia dengan makcik " . . dan mcg dia yang terakhir kali inilahh yang buatkan aku menangis mcm budak2 dan setiap malam sampai laa ke hari ini aku ulang baca tetiap malam . . 
. . setelah kau pergi , jauh dari sisi , tiada ku cinta selain dirimu , , ku ingin bersama , , denganmu selamanya , walaupun sehingga ke akhir nyawa , , love u pakcik !

No comments:

Post a Comment